close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חוזרים לשגרה בריאה – עם מערכת חיסונית תקינה

זאב נחמנזוןה סיוון, תשפ28/05/2020

נגיף הקורונה תפס אותנו לא מוכנים ושינה סדרי עולם באופן משמעותי. כשמסתמן איזה אור בקצה המנהרה ואנשים חוזרים לשקם את עצמם, ההיבט העיקרי הוא הכלכלי. עם זאת, חשוב מאד לשקם גם את הגוף ולחזק אותו, אחרי שגם הוא חווה טלטלה לא פשוטה נוכח הסגר.

תגיות:
צילום: shutterstock
מחלות קשות ומגיפות היו כאן תמיד. המין האנושי ספג לא מעט אבדות בהיסטוריה שלו, וכל התחזיות הצביעו על כך שתהיה כאן עוד מגיפה בשלב זה או אחר, והיא הגיעה, הפתיעה, ועם זאת נכון לעכשיו לא הביסה אותנו, למרות הפגיעה הקשה וההשלכות. בניגוד למגיפות קודמות הרפואה היום מתקדמת יותר, לומדת יותר וחשוב מכך – המודעות העצמית שלנו גבוהה יותר, גם לא בזמן מגיפה.
זה בעצם סוד הכוח שלנו. לא רק לשרוד, אלא לחיות, לשקם ולהתאושש. אז אחרי חודשיים מאד מאתגרים ומפחידים יצאנו מהבית בדרך לשגרה חדשה, עם כללי משחק שונים והגבלות, נותר לא מעט חשש, כלכלי בעיקר אצל רובנו, ועדיין
לפני הכסף, כמו שאומרים – העיקר הבריאות.

קבוצת סיכון או קבוצת חיסון?
חודשיים בבית. סקרים ראשוניים מעלים כי רוב הישראלים העלו במשקל בתקופה הזו, וכי הרוב הגורף גם לא הצליח לשמור על תזונה בריאה ועקבית, קל וחומר לעסוק בפעילות ספורטיבית אליה היה רגיל. לחזרה לשגרה אין נוסחאות פלא והיא לא קורית בן לילה. כושר מחייב בניה, לאכילה נכונה לוקח זמן להשפיע, ועם זאת, מהרגע הראשון שתחזרו להרגלים הבריאים תרגישו הרבה יותר טוב, גם במישור הפסיכולוגי. כדי לשוב לעצמכם כדאי גם לצרוך ויטמינים מתאימים, שבראש ובראשונה יאוששו את המערכת החיסונית שלכם וייצבו אותה. ישנם לא מעט תרחישים המדברים על גל שני של הדבקה בקורונה, וברור לכולם כי ככל שהגוף חזק וחסין יותר – הסיכוי להיפגע מהמחלה נמוך יותר. גם אם לא יהיה גל שני (והלוואי שכך) – הבריאות שלנו היא הבסיס שעליו נוכל להתמודד עם האתגרים הנוספים שנפתחו עלינו.

חסר לכם משהו?
תהיו בטוחים שחסר. לקרני השמש רובנו נחשף בתקופה האחרונה רק דרך חלון, מסך טלוויזיה ובמקרה הטוב מרפסת. הגוף ומערכת החיסון שלנו זקוקה לאור השמש כדי לתפקד. את החוסר הזה ניתן להשלים דרך צריכת ויטמין D. חסכים נוספים שהתעוררו אצל חלק לא מבוטל מהאוכלוסייה נובעים מתזונה בעייתית ושגרת חיים מעורערת, הסטטיות הפיזית שחווינו בסגר החלישה את מערכות ההגנה, והמענה היעיל והמהיר נמצא בכמוסות אומגה 3, הכל כך חיוני לנו.

הש.ג. של הנפש
לא רק הגוף נפגע במשבר הנוכחי. גם הנפש חטפה כהוגן, לפעמים בלי שנבין או נרגיש בכלל. בסופו של דבר, כל התמורות והשינויים בתקופה זו מתנקזות אל הנפש שלנו, ומובילות למתח, לחץ, דחפים שונים, חרדות ואפילו דיכאונות. ההשפעות יכולות להתגלות לעתים אפילו אחרי חודשיים, אבל הטיפול וההגנה חייבים להיות מיידים ומניעתיים. ויטמין C, אבץ וברזל יכולים לתת עידוד רציני לבריאות הנפש, בצד מינרלים ותוספי תזונה. לבנדר נחשב לצמח בעל סגולות הרגעה, כמוהו הקמומיל. ניתן לצרוך אותם באמצעות שתיית תה, אך כתוספי תזונה הם מרוכזים ויעילים יותר בשמירה על חוסן נפשי ומנטלי.

הכל בפרופורציות
למרות כללי המשחק החדשים שכבר הזכרנו, ועל אף שהם משתנים כמעט בכל רגע נתון – חשוב מאד לזכור את הכללים הישנים והחשובים ככל שמדובר בבריאותנו. אין צורך להגזים ולהפריז בשום דבר. חשוב להקפיד על הרגלי תזונה ואכילה הכוללת את כל אבות המזון: חלבונים, פחמימות, שומנים וסיבים תזונתיים, ואף מאכלים חמוצים אשר להם יתרונות בריאותיים משמעותיים. גם הקפדה על פעילות גופנית עקבית היא כלי משמעותי בשמירה על בריאותנו, וכמובן צריכה של ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה. בתקופות כאלו שווה בהחלט לשקול נטילת מולטי-ויטמינים הנותנים מענה יותר מקיף ומורחב. הכלל החשוב ביותר שעליו יש לשמור בכל תקופה הוא לא להפריז. צריכה קיצונית של ויטמינים, משטר אכילה נוקשה ופעילות גופנית לא מבוקרת יובילו בסופו של דבר לערעור של הגוף והנפש, וזה ההיפך הגמור מהמטרה המקורית שלשמה נפגשנו.

העיקר הבריאות, וחזרה נעימה לשגרה.
הוסף תגובה
צילום: shutterstock
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה